Shigeru Miyamoto

Son Güncelleme 6 ay önce
Shigeru Miyamoto, ünlü bir Japon video oyun tasarımcısı ve yapımcısıdır. Video oyun endüstrisinin öncülerinden biri olarak kabul edilir ve genellikle “modern video oyununun babası” olarak kabul edilir. Kırk yıldan uzun süren son derece başarılı kariyeri 1977’de Nintendo’ya bir sanatçı olarak katıldığında başladı.
Shigeru Miyamoto Kimdir? Temel Bilgiler
- Doğum Tarihi: 16 Kasım 1952
- Uyruk: Japon
- Doğum Yeri: Sonobe
- Babası: Iijake Miyamoto
- Annesi: Hinako Aruha
- Eşi: Yasuko Miyamoto
- Çocuğu: Kenshi Miyamoto
Diğer video oyun tasarımcıları gibi sadece programlama ve teknik yönlere odaklanan bir oyun tasarlamak yerine, oyunlardaki karakterlere ve oyun hikayesine sahip oyunlar için çalıştı. ‘Mario’, ‘Donkey Kong’, ‘Star Fox’, F-Zero ‘,’ Zelda Efsanesi ‘ve’ Packman’de dahil olmak üzere bir çok oun programlamış ve tasarlamıştır. Zaman içinde şirketteki sorumlulukları ve pozisyonu artmış, yıllar geçtikçe çeşitli promosyonlar aldığını görmüştür. Şu anda ‘Nintendo’ eş Temsilcisi olarak görev yapıyor.
Shigeru Miyamoto Çocukluk ve Erken Yaşamı
- Shigeru Miyamoto, 16 Kasım 1952’de Japonya’nın Kyoto’nun kuzeybatısındaki Sonobe kasabasında, ikinci çocukları olarak Iijake Miyamoto ve Hinako Aruha’ya doğdu.
- Küçük Miyamoto karalamalar yapmaktan oldukça hoşlanırdı.
- Ayrıca doğaya yakın kaldı ve Kyoto kırsalındaki doğal çevreyi keşfetmeye meraklıydı. Bu doğa keşifleri onun yapımlarından biri olan popüler video oyunu ‘Zelda Efsanesi’ne bile yansıtılmıştır.
- 1970 yılında ‘Kanazawa Belediye Endüstri Sanatları Koleji’ne katılmaya başladı ve beş yıl sonra endüstriyel tasarım bölümünden mezun oldu.
- Miyamoto, video oyunlarında bir kariyere başlamadan önce, konuya olan aşkı nedeniyle manga sanatçısı olarak bir kariyer düşündü.
Shigeru Miyamoto ve Kariyeri
Endüstriyel tasarımdaki derecesini aldıktan sonra, Miyamoto, oyun kartları, oyuncaklar, oyunlar ve diğer yenilikler satan bir Japon şirketi olan ‘Nintendo’ başkanı Hiroshi Yamauchi ile röportaj yaptı. Miyamoto’nun yarattığı oyuncaklardan etkilenen Yamauchi, 1977’de onu şirketin planlama bölümüne çırak olarak getirdi.
1979 yılında Nintendo R&D1 için geliştirilen Sheriff adlı oyun için tasarımcı olarak çalışmaya başladı.
Donkey Kong oyununun geliştirilmesi aşamasında bir hikaye / kurgu olması gerektiğini vurgulayan yine Shigeru Miyamoto idi. Aynı zamanda bu oyunun başarısı ile “Donkey Kong Jr.” ve “Donkey Kong 3” sırayla 1982 ve 1983 yıllarında piyasaya sürüldü. Bu iki oyunun tasarımını da Shigeru Miyamoto üstlenmiştir.
Yine tasarımcılığını yaptığı ‘Mario Kardeşler.’ ‘Süper Mario Advance’ serisinde 1983 yılında ilk kez piyasaya sürülen bir mini oyun olarak yer aldı. Oyun mütevazı bir başarı kazandı ve yıllar içinde birkaç platformda yeniden piyasaya sürüldü.
Ardından, ‘Mario Bros’ için bir devamı oluşturdu. En dikkat çekici kreasyonlarından biri olan ‘Super Mario Bros.’ adını aldı. 1985 yılında Japonya ve Kuzey Amerika’da ve birkaç yıl sonra Avustralya ve Avrupa’da piyasaya sürüldü.
Mario serisi başarılar elde ettiğinden dolayı ardından bir çok Mario oyunu geliştirildi hatta bir TV dizisi bile çekildi.
21 Şubat 1986’da, ‘Nintendo’, Takashi Tezuka ile birlikte tasarlanan bir başka olağanüstü Miyamoto eseri olan “Zelda Efsanesi” ni yayınladı. Aksiyon-macera video oyunu, 6.5 milyonun üzerinde kopya satan ‘Nintendo’nun en çok satanı olarak ortaya çıktı.
Genellikle en büyük ve etkili oyunlar listesine dahil edilen “Zelda Efsanesi”, yıllar boyunca hem eleştirmenlerden hem de halktan büyük beğeni toplayan genişletilmiş “Zelda Efsanesi” serisinin geliştirilmesine yol açtı.
‘Nintendo’ konusundaki sorumlulukları arttıkça, Miyamoto ‘Nintendo Entertainment Analysis & Development’ başlığına başladı
‘Nintendo’ tarafından geliştirilen ikinci üç boyutlu video oyunu haline gelen “Star Fox” adlı demiryolu oyunu video oyunu (1993) üzerinde çalıştı. Başarısı yine, devam filmi, brifingler ve çeşitli medya uyarlamaları dahil olmak üzere ‘Star Fox’ serisinin gelişimine neden oldu.